درمان با TDCS در مشهد

درمان با TDCS؛  اثربخشی و مزایا


تحریک الکتریکی فراجمجمه ای مغز یا تی دی سی اس TDCS چیست؟

تحریک الکتریکی مغز یا TDCS یکی از روش های درمانی نوروتراپی است که برای درمان اختلالات مغزی استفاده می‌شود. درمان با TDCS به این صورت است که دو الکترود داخل دو پد اسفنجی آغشته به سِرُم قرار می‌ گیرد و با کش روی سر مراجع بسته می‌شود. در این روش با تحریکی الکتریکی، نورون های مغز بار دار شده و فعالیت الکتریکی آن ها اصلاح می‌شوند و اختلالات رفع خواهند شد.

بیشتر بدانیم: تی دی سی اس TDCS چیست؟

درمان با TDCS چه کاربرد هایی دارد؟

از طریق این روش درمانی اختلالات زیر قابل درمان اند:

اگر چه درمان با TDCS عوارضی ندارد و صرفا گاهی اوقات باعث سردرد های خفیف می‌شود، توصیه می شود برای شروع درمان با TDCS حتما پیش از آن تست نوار مغز CQ و یا نقشه مغزی QEEG را انجام دهید و در صورت تشخیص پزشک از این درمان استفاده فرمایید.

بیشتر بدانیم: چکاپ مغز با نقشه مغزی

درمان با TDCS در مشهد
درمان با TDCS در مشهد

سوالات رایج درباره درمان با TDCS

عوارض درمان با TDCS چیست؟

روش درمانی تحریک الکتریکی مغز یا تی دی سی اس عوارض خاصی ندارد و صرفا ممکن است بعد از جلسات در محلی که پدها قرار داشته است کمی احساس سوزش یا درد بکنید.

اثر بخشی درمان با TDCS  چقدر است؟

اثر بخشی درمان تی دی سی اس برای هر نفر متفاوت و بسته به شدت اختلال فرد اثر بخشی متفاوتی دارد. اما اثر بخشی درمان با TDCS برای اختلالات اضطرابی از جمله اضطراب پس از حادثه (PTSD)، مشکلات خلقی از جمله افسردگی و همچنین بهبود توجه و تمرکز بسیار کار آمد.

هزینه درمان با TDCS چقدر است؟

درمان همه ی افزاد یکسان نیست و بستگی به پروتکل آن دارد. گاهی اوقات ممکن است درمان با TDCS در کنار دیگر درمان های نوروتراپی از جمله نوروفیدبک و تحریک مغناطیسی مغز RTMS به کار گرفته شوند. همچنین درمان با TDCS نیز پروتکل های متفاوتی دارد و زمان آن می‌تواند بین 10 تا 35 دقیقه باشد.

برای آشنایی بیشتر با تعرفه نسبتی خدمات درمانی اینجا کلیک کنید. در مرکز اعصاب و روان نوین درمان با TDCS با تخفیف نسبت به تعرفه نسبتی خدمات انجام خواهد شد که می‌توانید برای اطلاع از قیمت ها با شماره تلفن های مرکز تماس حاصل فرمایید.

کدام عبارت درست است، TDCS یا TES ؟

در اصل TES درست است که مخفف عبارت transcranial electrical stimulation می باشد. TDCS در اصل یکی از انواع TES است که مرسوم شده است. پر کاربرد ترین روش های تحریک الکتریکی مغز TDCS و TACS است.

مراقبت های قبل، حین و بعد جلسات TDCS چیست؟

پیش از جلسات تی دی سی اس مراقبت خاصی نیاز نیست اما با معده خالی برای درمان مراجعه نکنند چون ممکن است افت قند پیدا کنند و ترجیحاً بهتر است کافئین و دخانیات مصرف نکرده باشند.

در حین جلسات نیز فعالیت خاصی نیاز نیست انجام شود اما اگر یک تمرین ذهنی انجام گیرد اثر بخشی درمان بهتر خواهد شد، برای مثال حین درمان کتاب بخوانید.

بعد از جلسات درمان مراقبت خاصی نیازی نیست. اگر هم دچار سردرد شدید نیازی به مصرف دارو نیست، چون کوتاه مدت است و رفع خواهد شد.

اگر بعد از درمان با TDCS دچار سردرد شدم، مسکن مصرف کنم؟

خیر، سردرد بعد از جلسات کوتاه مدت است و خود به خود خوب می‌شود.

مرکز اعصاب و روان نوین با ارائه خدمات

در خدمت شما عزیزان است. برای مطالعه بیشتر روی هرکدام کلیک کنید وهمچنین به صفحه سوالات متداول مراجعه بفرمایید از طریق فرم تماس اقدام کنید و یا با شماره تلفن های مرکز تماس حاصل فرمایید.

۰۵۱-۳۸۴۴۳۸۹۳

۰۹۱۵۹۱۶۶۷۰۳

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *