تست اضطراب آنلاین

تست اضطراب آنلاین


تست اضطراب آنلاین رایگان

اضطراب یک  احساس همراه با ترس، نگرانی و ناراحتی است که می تواند خفیف یا شدید باشد و در مواقعی به اختلال اضطراب تبدیل شود، هر فردی در طول زندگی خود به واسطه شرایط و موقعیت های مختلف اضطراب را تجربه می کند. اما گاهی این اضطراب عملکرد فردی و اجتماعی او را مختل کرده و نیاز به درمان و مراقبت دارد.

برای مطالعه بیشتر درباره نشانه های اضطراب و راه های درمان آن کلیک کنید. در این مطلب درباره درمان های نوروتراپی که می تواند بدون نیاز به دارو و عوارض اضطراب را درمان کند صحبت شده است.

گاهی برخی به دنبال سنجش میزان این اضطراب در خود بوده تا هر چه سریع تر برای درمان اضطراب اقدام کرده و از عوارض آن دوری کنند. دقیق ترین روش های تشخیص اضطراب استفاده از نوار مغزی (CQ) و یا نقشه مغزی (QEEG)  است. اما اگر می خواهید سریع تر به این سوال که؛

آیا من دچار اضطراب هستم؟

جواب بدهید، به شما توصیه می‌شود که از تست اضطراب بک استفاده کنید.

تست اضطراب بک

آیرون بک و همکاران وی پرسشنامه اضطراب بک BAI (Beck Anxiety Inventory) را ساخته و معرفی کرده اند که به طور اختصاصی شدت علائم اضطراب بالینی را در افراد می سنجد. این پرسشنامه به صورت خودگزارشی است و برای اندازه گیری شدت اضطراب در نوجوانان و بزرگسالان ساخته شده است. طبق مطالعات انجام شده این تست اعتبار و روایی بالایی دارد و از معروف ترین تست های اضطراب است.

تست اضطراب بک دارای 21 سوال بوده که در هر سوال فرد باید یکی از 4 گزینه که نشان دهنده شدت اضطراب است را انتخاب کند. 4 گزینه سوال ها در یک طیف 4 بخشی از 0 تا 3 نمره گذاری می شوند. هر یک از سوال ها یکی از علائم شایع اضطراب یعنی علائم بدنی، ذهنی و هراس را می سنجد. نمره کل این پرسشنامه در دامنه 0 تا 63 بوده و درجه اضطراب به صورت زیر است.

1.هیچ یا کمترین حد: 0 تا 7

2. خفیف: 8 تا 15

3. متوسط: 16 تا 25

4. شدید: 26 تا 63

تست افسردگی بک مناسب افراد بالای ۱۳ است.

تست افسردگی بک به صورت آنلاین و کاملا رایگان توسط دپارتمان وران سنجی مرکز اعصاب و روان نوین برای شما عزیزان تهیه شده است.

برای شروع تست کلیک کنید.

دیگر مدل های تست اضطراب عبارتند از:

تست حالت-رگه اضطراب اسپیلبرگر

حالت اضطراب توسط اسپیلبرگر به عنوان یک حالت هیجانی گذرا تعریف شده است و به رگه اضطراب اشاره دارد، او می گوید بین مردم تمایل به پاسخ به موقعیت های تهدید کننده متفاوت است. وی یک پرسشنامه تحت عنوان حالت-رگه اضطراب STAI  (State-trait Anxiety Inventory) ساخته است. در این تست در مقیاس حالت اضطراب هدف اندازه گیری اضطراب با شدتی از کم به زیاد است.

نمره های پایین در این تست در حالت اضطراب به معنی آرامش، نمره متوسط به معنی میزان متوسط نگرانی و تنش و نمره بالا نشانه ترس شدید و یا فوبیا است. در دستورالعمل تست حالت اضطراب اینطور آمده که احساس خود را همین لحظه در نظر بگیرید. اما در دستور سوال های رگه اضطراب فرد باید فراوانی وقوع احساسات و علائم اضطراب را در نظر گیرد.

این پرسشنامه اضطراب شامل 40 سوال بوده که 20 سوال اول آن حالت اضطراب و 20 سوال دوم رگه اضطراب را می سنجد. سوالات حالت اضطراب در مقیاس 4 درجه ای (اصلا، تا حدی، متوسط، خیلی زیاد) بوده و سوالات رگه اضطراب نیز در مقیاس 4 درجه ای ( تقریبا هیچ وقت، گاهی، غالبا، تقریبا همیشه) است. برای نمره گذاری و تحلیل تست اضطراب اسپیلبرگر باید از یک فرد متخصص کمک گرفت.

پرسشنامه مقیاس افسردگی، اضطراب، استرس

این تست مجموعه ای از سه مقیاس خود گزارشی است برای ارزیابی حالات عاطفه منفی در افسردگی، اضطراب و استرس است. این تست برای اندازه گیری شدت علائم افسردگی، اضطراب و استرس است. از این مقیاس می توان برای ارزیابی پیشرفت درمان در طول زمان استفاده کرد. هر خرده آزمون این تست روانشناسی افسردگی، اضطراب و استرس دارای 14 سوال بوده و نمره نهایی آن از مجموع نمرات سوال های مربوط به دست می آید. هر سوال این آزمون از 0 تا 3 نمره گذاری می شود. این تست اضطراب دو نسخه کوتاه و بلند دارد. (DASS-21, DASS-42)

تست اضطراب هراس اجتماعی

پرسشنامه هراس اجتماعی SPIN توسط فردی به نام کانور و همکاران وی ساخته شده و برای سنجش اختلال اضطراب اجتماعی که از انواع اختلالات اضطرابی است، می باشد. این پرسشنامه شدت علائم این اختلال را سنجیده و می تواند برای سنجش اثر درمان بر فرد در طب زمان نیز استفاده گردد. روایی و اعتبار این پرسشنامه بالا است.

این تست اضطراب دارای 17 سوال خودسنجی در سه مقیاس فرعی ترس، اجتناب و ناراحتی فیزیولوژیک است و در آن هر ماده بر اساس مقیاس لیکرت پنج درجه ای (به هیچ وجه، کم، تا اندازه ای، زیاد، خیلی زیاد) درجه بندی می شود. نمرات هر خرده مقیاس از جمع نمرات سوال های مربوط به آن به دست می آید. اما بهترین راه تحلیل تست اضطراب و تشخیص اضطراب اجتماعی مراجعه به روان درمانگر متخصص است.

مرکز اعصاب و روان نوین با ارائه خدمات

در خدمت شما عزیزان است. برای مطالعه بیشتر روی هرکدام کلیک کنید وهمچنین به صفحه سوالات متداول مراجعه بفرمایید از طریق فرم تماس اقدام کنید و یا با شماره تلفن های مرکز تماس حاصل فرمایید.

۰۵۱-۳۸۴۴۳۸۹۳

۰۹۱۵۹۱۶۶۷۰۳

برای اطلاعات بیشتر درباره آزمون اضطراب بک اینجا کلیک کنید.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *