کلینیک ترک اعتیاد

کلینیک ترک اعتیاد


کلینیک ترک اعتیاد بهتر است یا استفاده از نوروتراپی؟

برای ترک اعتیاد روش‌های متفاوتی وجود دارد که در این مطلب آن‌ها را مرور و مقایسه خواهیم کرد، تصمیم با شماست که از کلینیک ترک اعتیاد استفاده کنید یا نوروتراپی.

روش‌های ترک اعتیاد

گر قصد ترک اعتیاد دارید باید قبل از هر چیزی یک برنامه ترک اعتیاد صحیح و اصولی با کمک مشاوره ترک اعتیاد برای خود انتخاب کنید چرا که دلیل اصلی بسیاری از ناکامی‌ها در سیکل ترک، ترک بی‌برنامه و هیجانی ماده مخدر توسط خود فرد است. روش‌های متنوعی برای درمان اعتیاد وجود دارد. باید توجه داشته باشید که بسته به نوع مواد اعتیادآور و شرایط جسمی و روانی فرد، روش‌های مختلفی برای ترک وجود دارد. در نتیجه  یک روش یکسان برای همه افراد مناسب نیست و هر بیمار باید بر اساس شرایط منحصر به فرد خود در جستجوی بهترین روش باشد

۱- ترک اعتیاد به روش ناگهانی یا سقوط آزاد

برخی از خانواده ها یا کمپ های ترک اعتیاد سعی می‌کنند با بستن و طناب پیچ کردن فرد به تخت، در مدت زمان کوتاهی او را ترک دهند؛ به این روش سقوط آزاد می‌گویند که معایب زیادی دارد چرا که در اولین فرصتی که فرد رها شود به احتمال زیاد دوباره به سمت مصرف مواد می‌رود. متاسفانه در روش‌های مذکور به علل اصلی اعتیاد فرد توجهی نمی‌شود. برای شناخت بیشتر درباره علل گرایش به اعتیاد کلیک کنید.

بسیاری از معتادان به خاطر مشکلات درونی و روانی نظیر افسردگی و مشکلات خانوادگی به اعتیاد پناه آورده‌اند. این افراد تا زمانی که مشکل اصلی‌شان برطرف نشود نمی‌توانند مصرف مواد را کنار بگذارند و رفتن به کمپ‌های ترک اعتیاد تنها باعث وخیم‌تر شدن اوضاع روحی آن‌ها خواهد شد؛ در نتیجه اعتیاد نیز تشدید می‌شود.

2- ترک اعتیاد به روش تدریجی

یکی از بهترین و اصولی ترین روش های ترک اعتیاد همین روش کنار گذاشتن تدریجی مواد مخدر است. در این روش با کمک افراد متخصص دوز مخدرهای دریافتی به مرور کاهش یافته از میزان آن کم می شود. بعد از گذشت مدت زمان مورد نیاز بدن فرد سم زدایی شده و به ترک اعتیاد کامل می رسد. احتمال موفقیت درمان ترک اعتیاد بدون بازگشت در این روش بسیار بالاست.

3- ترک به همراه روان درمانی

روان درمانی، یکی از بهترین روش‌ها ترک مواد به خصوص در ترک هروئین محسوب می‌شود. حضور دائمی یک مشاور و روانشناس در زندگی بیمار و امکان تماس با متخصص، احتمال بازگشت و شکست درمان را به صفر می‌رساند. روانشناس در کنار پرداختن به علل و ریشه‌های اعتیاد، روش های غلبه بر وسوسه بعد از ترک را به شما می‌آموزد چگونه از وسوسه‌های فکری و تمایل برای مصرف دوباره مواد جلوگیری کنید.

4- ترک با استفاده از درمان دارویی

برای ترک اعتیاد از داروهای دارای اثرات شبه افیونی، استفاده می‌گردد. این داروها با درگیر کردن همان مناطق مغزی که با مصرف مواد فعال می‌شدند، از شدت علائم ترک و احتمال بروز نشانه‌های ترک می‌کاهند. از جمله داروهای ترک اعتیاد مفید می‌توان به متادون و ب ۲ اشاره کرد. البته در مصرف این داروها باید بسیار احتیاط شود چرا که این داروها تنها باید در مدتی محدود و در دوزهای کاملاً مشخص مصرف شوند در غیر این صورت منجر به وابستگی شده و فرد ملزم به ترک متادون می شود.

به دلیل اثرات مشابه داروهای ترک اعتیاد با مواد مخدر مصرف خودسرانه آن‌ها و یا توجه نکردن به دستورات پزشک منجر به بروز اعتیاد جدیدی در شما خواهد شد. توجه داشته باشید که درمان‌های دارویی در صورتی که در کنار روش‌های روان درمانی و مراجعه به روانشناس و مشاوره ترک اعتیاد صورت بگیرند بالاترین میزان بازدهی را برای شما خواهند داشت.

5- ترک به روش نوروتراپی

از نوروتراپی برای رفع ولع اعتیاد می‌توان استفاده کرد. به این صورت که پس از سم زدایی دوره درمانی شروع می‌شود و پس از تکمیل دوره درمانی حتی با مصرف مجدد مواد مخدر هم از آن زده خواهید شد.

برای اینکه دقیق تر با ساز و کار این روش درمانی آشنا شوید ابتدا مطلب مربوط به سیستم پاداش مغز و ترک اعتیاد با نوروتراپی را مطالعه بفرمایید.

مرکز اعصاب و روان نوین کلینیک ترک اعتیاد نیست، اما پس از سم زدایی می‌توانید برای رفع ولع مصرف مواد به ما مراجعه فرمایید.

مرکز اعصاب و روان نوین با ارائه خدمات

در خدمت شما عزیزان است. برای مطالعه بیشتر روی هرکدام کلیک کنید وهمچنین به صفحه سوالات متداول مراجعه بفرمایید از طریق فرم تماس اقدام کنید و یا با شماره تلفن های مرکز تماس حاصل فرمایید.

۰۵۱-۳۸۴۴۳۸۹۳

۰۹۱۵۹۱۶۶۷۰۳

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *