تست سلامت عمومی GHQ

تست سلامت عمومی GHQ


تست سلامت عمومی GHQ یا General Health Questionnaire یک ابزار غربالگری برای تشخیص کسانی است که مبتلا یا در معرض خطر ابتلا به اختلالات روانپزشکی باشند.  تست سلامت عمومی GHQ بـه بررسـی وضـعیت روانی و جسمانی فرد در یک ماهه اخیر می پردازد و شامل نشانه هـایی مانند افکار و احساسات نابهنجار و جنبه هایی از رفتار قابل مشاهده است که بر موقعیت اینجـا و اکنـون تأکیـد دارد. تست سلامت عمومی دو نگرانی اصلی را شناسایی می کند: 1) ناتوانی در انجام عملکردهای عادی و 2) ظهور پدیده های جدید و ناراحت کننده.

بیشتر بدانیم: چرا سلامت روان مهم است؟

تست سلامت عمومی GHQ چه مشکلاتی را شناسایی می‌کند؟

سلامت عمومی را می توان به عنوان مجموعه پرسش هایی در نظر گرفت که از پایین ترین سطوح نشانه های مشترک مرضی که در اختلال های مختلف روانی وجود دارد، تشکیل شده است و بدین ترتیب می تواند بیماران روانی را به عنوان طبقه کلی از آنهایی که خود را سالم می پندارند، متمایز کند. بنابراین هدف این پرسشنامه دستیابی به یک تشخیص خاص در سلسله مراتب بیماری های روانی نیست، بلکه منظور اصلی آن، ایجاد تمایز بین مشکلات روانی و سلامت است.

تست سلامت عمومی چند سوال دارد؟

این تست 28 سوال دارد.

این تست برای چه کسانی مناسب است؟

این تست مناسب بزرگسالان است.

این تست کاملا رایگان است.

مرکز اعصاب و روان نوین با ارائه خدمات

در خدمت شما عزیزان است. برای مطالعه بیشتر روی هرکدام کلیک کنید وهمچنین به صفحه سوالات متداول مراجعه بفرمایید از طریق فرم تماس اقدام کنید و یا با شماره تلفن های مرکز تماس حاصل فرمایید.

۰۵۱-۳۸۴۴۳۸۹۳

۰۹۱۵۹۱۶۶۷۰۳

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *