لورتا نوروفیدبک

لورتا نوروفیدبک


توصیه می‌شود اگر مطلب مربوط به نوروفیدبک را مطالعه نکردید، ابتدا آن مطلب را بخوانید.

لورتا نوروفیدبک ( Loreta Neurofeedback ) چیست؟

لورتا نوروفیدبک در واقع نوعی نوروفیدبک  است با این تفاوت که از تجهیزات پیشرفته تر و بروز تری نسبت به نوروفیدبک معمولی در استفاده می‌شود، در اصل از همان دستگاه نقشه مغزی (QEEG) برای درمان استفاده می‌شود. در روش درمانی لورتا نوروفیدبک به جای 2 الکترود یک کلاهک 19 کاناله روی سر شما قرار میگیرد که میتواند سرعت بهبودی را بسیار بالاتر ببرد.

تفاوت های نوروفیدبک و لورتا نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک و لورتا نوروفیدبک تفاوت‌های زیادی دارند در درمان با لورتا نوروفیدبک شما میتوانید به صورت همزمان چندین اختلال خود را بهبود ببخشید البنه لازم به ذکر است که نوروفیدبک معمولی هم امکان رفع 2 تا 3 اختلال به طور همزمان را دارد اما لورتا نوروفیدبک سرعت و دقت بالاتری دارد.

به طور مثال سرعت دریافت بازخورد ها و بهبود عملکرد مغز شما به دلیل وجود کانال ها و الکترود های بیشتر در لورتا نوروفیدبک تا 900 بار سرعت شرطی سازی مغز بیشتر است. همچنین لورتا نوروفیدبک به سطح عمیق تری از مغز شما دست پیدا میکند و این تفاوت ها باعث میشود که طول روند درمانی بسیار کاهش پیدا کند و شما خیلی سریع تر به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

  • استفاده از 19 کانال به جای 1 یا 2 کانال الکترود
  • سرعت و دقت بسیار بالاتر
  • تعریف و بکارگیری همزمان 900 شرطی سازی برای عملکرد مغزی شما
  • قابلیت نفوذ به لایه های عمیق تر از مغز شما
  • درمان چندین اختلال مختلف به صورت همزمان

لورتا نوروفیدبک  برای درمان چه اختلالاتی به کار می‌رود؟

لورتا نوروفیدبک چه مزیت هایی دارد؟

  • امکان اصلاح چند باند امواج مغزی به صورت یکسان و همزمان
  • وصل شدن 19 الکترود به جای 2 الکترود امکان اصلاح روابط مغزی را به ما میدهد و در بعضی اختلالات همانند اوتیسم و بعضی اختلالات حاد روش لورتا نوروفیدبک این امکان را فراهم میسازد که روابط امواج و سلول های مغزی به صورت خودکار اصلاح شوند.
  • قرار گیری دقیق الکترود های مخصوص روی نقاط مشخص سر  به دلیل استفاده از کلاه مخصوص لورتا نوروفیدبک و صفر شدن درصد خطا
  • امکان درمان با توجه به اظهارات خود مراجعه کننده
  • سریع تر شدن و نتیجه گیری بیشتر از پروسه درمان

مزایا لورتا نوروفیدبک در مقابل نوروفیدبک معمولی

نوروفیدبک معمولی هم یکی از روش های بسیار پیشرفته در دنیا میباشد اما به هر حال لورتا نوروفیدبک درمان پیشرفته تر و بروز تری می‌باشد.

شما اگر با نوروفیدبک معمولی بتوانید 2 یا 3 اختلال را به طور همزمان بر طرف کنید با روش لورتا نوروفیدبک به دلیل تعداد بالای الکترود ها و ارتباط بیشتر و دقیق تر بین سلول های مغزی شما میتوانید همزمان بیش از 10 ها اختلال را در مغز خود بر طرف کنید و در کل عملکرد مغز خود را دقیق تر و سریع تر بهبود ببخشید .

معایب لورتا نوروفیدبک در مقابل نوروفیدبک معمولی

  • اما نرخ تاثیر پذیری افراد از لورتا پایین تر است، برای مثال فردی که نوروفیدبک تاثیری کمی بر او داشته است، احتمال اینکه لورتا نوروفیدبک اثری نگیرید زیاد است.
  • آماده سازی اولیه لورتا نوروفیدبک زمان بر است و یا حتی ممکن است در برخی مواقع الکترودها بدلیل حساسیت بیشتر اتصال برقرار نکنند و نتوان جلسه درمانی را برگزار کرد.
  • مراقبتقبل جلسه مانند مراقبت‌های نقشه مغزی است، کمی دشوار است که هرجلسه تمامی موارد را از جمله عدم مصرف دارو، کافئین، دخانیات و الکل، رعایت شود.
  • هزینه جلسات لورتا نوروفیدبک گاها حتی از 3 برابر جلسات نوروفیدبک هم بیشتر است. علت آن‌هم زمان بر بودن آماده سازی اولیه، گران‌تر بودن تجهیزات مورد استفاده و لوازم مصرفی از جمله الکتروژل، می‌باشد.

مجموعه اعصاب و روان نوین مفتخر است با ارائه خدمات نوروتراپی و روانپزشکی که نقشی اثر گذار در درمان انواع اختلال مغزی دارد در خدمت شماست. توصیه می شود اگر سوالی دارید به صفحه سوالات متداول مراجعه بفرمایید از طریق فرم تماس اقدام کنید و یا با شماره تلفن های مرکز تماس حاصل فرمایید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *