تاثیر نرخ ارز بر خدمات پزشکی

تاثیر نرخ ارز بر خدمات پزشکی


افزایش نرخ ارز در کشور باعث شده است دچار بمباران اخبار بد شویم و حالتی برایمان رخ داده که اصطلاحا آن را حالت گوش به زنگی می‌گویند. دائماً اخبار داخلی و خارجی را چک می‌کنیم و همچنین تغییرات نرخ ارز را بررسی می‌کنیم.

این حالت باعث ایجاد استرس و اضطراب می شود که می‌توانید در مطلب مربوط به استرس و اضطراب آن را مطالعه کنید. یکی از عوارض استرس، دردها و اختلالات سایکوسوماتیک است که اگر استرس را کنترل کنیم مشکل ساز خواهد بود.

بیشتر بدانیم: درمان استرس و اضطراب بدون نیاز به دارو، اختلال سایکوسوماتیک یا درد های روان تنی چیست؟

تاثیر نرخ ارز بر خدمات نوروتراپی

طبیعتا خدمات نوروتراپی نیز مانند دیگر خدمات و محصولات به دلیل وجود تورم در سال آینده با افزایش تعرفه رو به رو خواهد شد، اما قطعا افزایش تعرفه کمتر از نرخ تورم خواهد بود. تاثیر تورم در سه بخش قابل بررسی است.

پرکیس درمانگران و پزشکان

پرکیس درمانگران و پزشکان متناسب با نرخ تورم توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.

قیمت تجهیزات

قیمت تجهیزات بدلیل اینکه برخی از آن‌ها وارداتی هستند و یا قطعات آن‌ها وارداتی است از تاثیر افزایش نرخ ارز مستثنی نیستند اما تجهیزات پزشکی با نرخ ارز بازار آزاد وارد نمی‌شوند.  پس تاثیر کمتری از افزایش نرخ ارز می‌پذیرند.

هزینه‌های جاری

هزینه‌های جاری شامل اجاره محل درمانی و لوازم و خدمامت مصرفی است که بسیار در تعرفه تمام شده خدمات پزشکی تاثیر گذار است.

تعیین تعرفه خدمات بعد از افزایش نرخ ارز به چه صورت خواهد بود؟

حال که عوامل تاثیر گذار در تعرفه را تشریح کردیم، درک بهتری از اینکه چرا تعرفه‌ها در سال آینده افزایش خواهند یافت داریم. اما این افزایش تعرفه صرفا با دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اتفاق خواهد افتاد و همه باید از آن پیروی کنند.

مرکز اعصاب و روان نوین جهت رفاه حال شما عزیزان تمامی تعرفه‌ها را کمتر از تعرفه اعلام شده توسط وزارت بهداشت در نظر گرفته و در سال آینده هم به همین روال خواهد بود.

تعرفه‌های خدمات هر سال توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کتاب ارزش‌های نسبی خدمات و مراقبت‌های سلامت اعلام می‌شود و که در مطالب زیر نحوه محاسبه آن‌ها درباره خدمات برای سال 1401 نشان داده ایم.

تعرفه نقشه مغزی QEEG و تست CQ

تعرفه نوروفیدبک

تعرفه rTMS

تعرفه TDCS

مرکز اعصاب و روان نوین با ارائه خدمات

در خدمت شما عزیزان است. برای مطالعه بیشتر روی هرکدام کلیک کنید وهمچنین به صفحه سوالات متداول مراجعه بفرمایید از طریق فرم تماس اقدام کنید و یا با شماره تلفن های مرکز تماس حاصل فرمایید.

۰۵۱-۳۸۴۴۳۸۹۳

۰۹۱۵۹۱۶۶۷۰۳

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *