ارتقا عملکرد با نوروفیدبک

ارتقا عملکرد با نوروفیدبک


ارتقا عملکرد با نوروفیدبک

نوروفیدبک به مانند یک مربی همه فن حریف برای همه‌ی طیف‌های جامعه می‌باشد از جمله:

  • محصلان
  • مدیران
  • ورزشکاران
  • جراحان
  • نویسندگان
  • هنرمندان
  • درمانگران
  • مشاغل آزاد
  • و ….

توانایی داشتن بهترین عملکرد به طور کلی همیشه متعلق به نخبگان نیست. چی می‌شود وقتی که هیاهو اطراف شما را در بر گرفته است، بتوانید یک قدم در کسب آرامشی که ممکن است یک بار در زندگی شما اتفاق بیفتد بردارید؟ یک زندگی کاملا آرام و قابل کنترل، با نوروفیدبک این کار امکان پذیر است.

رمز ارتقا عملکرد با نوروفیدبک این است که بیشتر اوقات هیچ چیز اشتباعی برای شروع کردن آن وجود ندارد، شما از نوروفیدبک برای تصحیح مسئله استفاده نمی‌کنید، شما فقط از چیزی استفاده می‌کنید که اگر تا حالا کاری را خوب انجام می‌دادید، با استفاده از آن، همان کار را بهتر انجام می‌دهید.

تفکرات محدود نسبت به ارتقا عملکرد با نوروفیدبک

این شگفت آور است که نه چندان پیش تر پزشکان فکر می‌کردند که شستشو با دست یک زحمت بی‌فایده است. در نتیجه مرد و زن و کودک از یک عفونت ساده‌ای می‌مردند که اگر فقط میکروب‌ها را به خوبی می‌شناختند می‌توانستند به راحتی از این مسئله جلوگیری کنند.

چون آن‌ها نمی‌توانستند میکروب‌ها را ببینند باورشان نسبت به هستی بر اساس منطق آن روزگار بود. سپس در یک واقعه ناگهانی میکروسکوپ همه چیز را تغییر داد. در واقع پزشکان به یکباره توانستند جهش ارگانیزم را بر روی یک ظرف شیشه‌ای زیر آن مشاهده کنند و قبل از این که جراحی یکباره این احساس را بوجود آورد ایده شستشو دستان تغییر کرد. عقایدی را که در این مورد حاکم بود ببینید.

نوروفیدبک چکیده‌ای است از «عقاید حاکم» که واقعا می‌توان آنچه را که مغز در یک زمان مشخص انجام می‌دهد دید. و پیوسته می‌توان مسیر تغییرات را به بهبودی را با توجه به بافت و وظیفه‌ای که بر عهده دارند، به صورت متناوب از یک فرکانس و فرکانس دیگر مشاهده کرد، به طور مختصر یک نمایش زیبا از پیچیدگی مغز انسان و سیستم اعصاب است.

ارتقا عمکلرد به وسیله نوروفیدبک چگونه است؟

ارتقا عملکرد با نوروفیدبک کاربردهای مختلفی دارد که عبارت است از:

ارتقا عملکرد دانش آموزان

دانش آموزان ممکن است درگیر نقص توجه و بیش فعالی ADHD باشند که باعث خواهد شد توجه کافی برای دریافت مطالب درسی را نداشته باشند. عدم ورودی اطلاعات درست باعث خواهد شد که نتایج رضایت بخشی در امتحانان نداشته باشند که باعث ایجاد استرس و اضطراب و همچنین کاهش بیشتر تمرکز و اختلال خواب و افسردگی خواهد شد. ارتقا عملکرد با نوروفیدبک به این معنی است که این زنجیره را شکسته شود، توجه و تمرکز را ارتقا یافته، اضطراب را کاهش داده شود و در نتیجه نمرات بهتری را کسب خواهند شد.

ارتقا عملکرد کنکوری‌ها

علاوه مسائلی که برای دانش آموزان مطرح شد، استرس آزمون برای کنکوری‌ها یکی از بزرگترین مشکلات آن‌هاست که باعث می‌شود هر آنچه به یاد داشتند را در جلسه آزمون فراموش کنند. همچنین کابوس‌های شبانه باعث خواهد هر آنچه که مطالعه شده بجای آنکه در ذهن طبقه بندی شود از حافظه پاک خواهد شد. ارتقا عملکرد با نوروفیدبک به این معنی است با کاهش استرس و اضطراب و همچنین افزایش کیفیت خواب می‌توان براحتی عملکرد کنکوری‌ها را افزایش داد.

ارتقا عملکرد مدیران

مدیران هم نیز ممکن است با مشکلاتی از قبیل اختلالات حافظه، استرس و اضطراب، افسردگی، حواس پرتی و تفکر مه آلود و حتی وسواس فکری دست و پنجه نرم می‌کنند. عملکرد مدیران بسیار حائز اهمیت است، چون تعیین کننده عملکرد کل سازمان‌اند. برای مثال وسواس فکری مدیران می‌تواند نیروی انسانی خسته و نا امید کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توان مقاله ارتقا عملکرد مدیران را از اینجا مطالعه نمایید. ارتقا عملکرد با نوروفیدبک به این معنی است این اختلالات رفع شوند تا مدیران تمام توانایی خود را برای تصمیم گیری ها به کار برند.

ارتقا عملکرد ورزشی

استرس و اضطراب و همچنین نداشتن خواب کافی باعث خواهد شد که فرد نتواند از تمام توانایی خود استفاده کند و نتایج پایینتری در مسابقات ورزشی کسب خواهد کرد. ارتقا عملکرد با نوروفیدبک به این معنی است که می‌توان استرس و خواب را کنترل نمود که باعث ارتقا عملکرد ورزشی خواهد شد.

ارتقا عملکرد در زندگی روزمره

تمامی اختلالاتی بالا عنوان شد، می‌تواند در زندگی روزمره افراد نیز تاثیر گذار باشد. برای مثال، فردی که درگیر میگرن باشد، عملکردی خوبی  در محل کار ویا تحصیل ندارد. فرد که اضطراب دارد و همیشه گوش به زنگ است و ممکن است حتی دچار وسواس فکری باشد، نمی تواند رابطه خوبی با اطرافیانش داشته باشد.

همچنین گاها حافظه کوتاه مدت افراد دچار اختلال می‌شود، که این مسئله در زندگی شخصی افراد بسیار تاثیر گذار است و با نوروفیدبک به راحتی می‌توان آن را حل کرد.

از دیگر مسائلی که زندگی روزمره را بامشکل مواجه می‌کند به تعویق انداختن شروع کارها و همچنین نیمه کاره رها کردن آن‌ها است که استرس بسیار زیادی را به افراد تحمیل می‌کند، این مسئله هم راحتی می توان با درمان‌ها نوروتراپی قابل درمان است.

یکی دیگر از اختلالات مغزی مختل کننده زندگی روزمره، خشم و پرخاشگری است که اگر کنترل نشود مشکلات زیادی را برای فرد بوجود آورد.

ارتقا عملکرد پژوهشگران

یک از مشکلات پژوهشگران توجه و تمرکز است که گاها دچار اختلال می‌شود که نوروفیدبک می‌تواند بدون مصرف دارو آن‌ را برطرف کند.

روش درمان نوروفیدبک (یا به طور کلی نوروتراپی) به چه صورت است؟

مرحله اول

ابتدا یک نوار مغزی (CQ) و یا نقشه مغزی (QEEG) از  مراجعه گرفته می شود و پرتکل درمانی برای آن بسته به نیاز آن تعریف می‌گردد.

مرحله دوم

دروه درمان بسته به پروتکل درمانی با دستگاه‌های نوروتراپی انجام می شود که عبارتند از:

مرحله سوم

تثبیت درمان است که مشابه جلسات درمانی است اما با فواصل بیشتر در جهت تثبت شدن درمان

مجموعه اعصاب و روان نوین مفتخر است با ارائه خدمات نوروتراپی و روانپزشکی که نقشی اثر گذار در درمان اختلالات مغزی دارد در خدمت شماست. توصیه می شود اگر سوالی دارید به صفحه سوالات متداول مراجعه بفرمایید از طریق فرم تماس اقدام کنید و یا با شماره تلفن های مرکز تماس حاصل فرمایید.

در صورت نیاز منبع برای مطالعه بیشتر، اینجا کلیک کنید.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *